lördag 2 november 2013

Alla Helgons dag!!!

Go kväll på er, alla bloggläsare!

Hoppas att ni har en bra kväll, och att helgen hittills varit lugn och skön!

Jag tassar tillbaka lite till gårdagen! Lilla mamma kom igår, så vi åkte en sväng till Överby i Trollhättan.


 Fikade på Espresso House....


Sedan var jag tvungen att kika lite på KappAhl....där finns snart "Fifty Shades of Grey"


Att det skulle vara underkläder, har man ju redan förstått!
I alla fall, om man läst böckerna!!!


I morse, när vi hade ätit frukost, åkte vi till Göteborg.
När vi kom ner, var det väldigt lite folk på stan, trots att klockan var nästan 11.30! Vi kunde verkligen inte tro, att vi var i Sveriges andra stad!
Vi gick i lugn och ro, innan det var dags för fika!


 Fikade gjorde vi på" Le Pain francais" på Vallgatan. Det var ganska tomt när vi kom dit, så vi satte oss i ljuvliga fåtöljer, och njöt av kaffet! Underbart ställe, som jag verkligen kan rekommendera!
Bara detta att få en egen kanna med kaffe, så mysigt!!


Sen gick vi i lugn och ro på stan, var bara inne i några få affärer, eftersom vädret var ljuvligt var det skönare att bara strosa runt!

Vi gick även in i Domkyrkan.....


Där  tände jag ett ljus för min lilla pappa, vilket även gav mej en stunds reflektion.


Efter att ha avnjutit en god sallad, styrde vi kosan hem.
När vi kom hem, drack vi lite kaffe och lussekatter, drack även lite Blossas årsglögg, men nu drack vi den kall! Smakade faktiskt bättre då!

Nu mina vänner skall vi fortsätta att njuta, så jag önskar er alla, en fortsatt mysig lördagskväll!!

Har fixat lite ljus på balkongen! Tyckte att det behövdes nu i novembermörkret!

Inte bara denna helgen, men kanske ändå just denna!
Glöm inte att höra av dej till någon, som du inte hört av dej till på länge! Ring eller skicka ett sms, det behövs inte så mycket, för att vederbörande skall bli glad!
Eller varför inte, bjuda in till en fika, för som DU själv vet, det är just det lilla, som kan göra hela ens dag!

Var rädda om er och varandra!! Kram/Annika

2 kommentarer:

  1. Hej bästa Annika!

    Vilken fin dag! Har faktiskt inte läst de där böckerna än. Men såg på tv om den nya underklädeskollektionen. Bra tips om glöggen! :o)

    Ha en finfin söndag rara du!
    Kram
    M

    SvaraRadera
  2. Å vad härligt det låter med massa cafébesök .Jag trodde det var stängt överallt igår ,det kanske var flera som trodde det ? Härliga bilder .Ha en underbar söndag fina du .Kramar Rita

    SvaraRadera

Är så glad och tacksam, att just DU, vill lämna en kommentar hos mej!!
Du skall veta att det värmer och jag blir så oerhört glad!!
Kram Annika