måndag 30 september 2013

Att vara tacksam....!!!

Ofta slår mej tanken...när jag hör människor klaga på det ena eller andra...Varför är man inte Tacksam över det man har??!!

Det viktigaste är väl ändå...att man får vara frisk...och att man har varandra....!! Just det här med att vara frisk...Ja jag vet...att man är sig själv närmast....och att man inte alltid kan tänka på, att någon annan har det värre!

Men om du för ett ögonblick...stannar upp och tänker till...så kanske du trots allt, inte har det så illa!

Veckan som gick...fick mej verkligen att tänka till!!

Hur tacksam jag skall vara att jag är frisk!! Visst jag har min värk...men det är ingenting som jag gnäller om..jag har lärt mej att leva med värken...men sen...att jag aldrig kommer att acceptera den...är en annan sak!

Jag hoppas min vän...där ute...att allting kommer att gå bra!!!

Då har då två dagar snart passerat igen...och tänk...idag är det sista september!!
Dagarna har varit ganska soliga..vindstilla och lite kyliga...

Igår var Anki här på fika. Så mysigt, var ett bra tag sedan vi sågs...men har alltid massor att prata om!!
Sen var T här på middag..och efter den, gick vi hem till honom och kikade på film.

I dag har jag tvättat och fikat på Yerba med Ann-Louise. Vi satt inne...men det var så kallt...så vi flyttade ut istället...och då gassade solen och det var så underbart! Var varmare ute...än inne...fniss.

Nu skall jag strax gå och fixa en kopp kaffe....så jag önskar er alla...en fortsatt ljuvlig kväll!!






Dessa ljuvliga Dahlior...pryder en rabatt...utanför huset där jag bor....!!

Var rädda om er och varandra!! Kram/Annika


3 kommentarer:

  1. Vilken härlig blogg du har :) Visst får man tänka rätt för att få till livet, värdesätta det som är viktigt och slopa det som inte är det.
    Hoppas du får en fin kväll!
    //Pia

    SvaraRadera
  2. Hej Annika!

    Vilka ljuvliga blomsterbilder! Verkligen njutbara!

    Jo, nog har vi mycket att vara tacksamma över alltid. För mej är det så att jag helt o fullt accepterat min värk. Jag tillåter den numera att vara en del av mej. Däremot låter jag den inte hindra mej från att göra saker. Jag kan inte göra allt det jag gjort tidigare i mitt liv. Men himmel så mycket annat nytt jag lär mej på livets väg framåt :o). Jag är tacksam över varje steg :o)

    Tänkvärt, som alltid här hos dej! Tack bästa Du för att du delar med dej av kloka tankar och ord!
    Kramar
    Monika

    SvaraRadera
  3. Åh underbara bilder,dahlior älskar jag precis som mamma min gjorde! Jaa MAN ska vara tacksam för varje dag även om man har det lite besvärligt ibland! Kram på dej Annika! ♥ Gunilla

    SvaraRadera

Är så glad och tacksam, att just DU, vill lämna en kommentar hos mej!!
Du skall veta att det värmer och jag blir så oerhört glad!!
Kram Annika