onsdag 14 augusti 2013

Såå MYSIG "tur"...men det var nästan...så den inte blev av...!!!

Go kväll på er....!!

Idag har jag varit på en såå mysig "tur"...och jag hoppas att sällskapet tyckte detsamma!!

Men var nästan så att den inte blev av...! Men eftersom jag är envis och nog gjord av lite granit...eller hmm...vissa kanske skulle säga...att jag är gjord av mycket!!

I går fick jag så ont runt hö skulderblad eller "änglavinge" som jag föredrar att kalla det! Natten blev därefter...sov dåligt eftersom det gjorde ont! Sen i morse..kunde jag knappt ta mej ur sängen....och jag tänkte...Hur skall detta gå?
Men envis som " en röd gris"...tog jag mej upp...duschade och åt frukost...Tänkte att det måste gå!!
Tänkte ju på lilla mamma...och att hon säkert sett framemot denna dagen!

Så i bilen...hämtade Yohanna...och hon frågade direkt...Skall jag köra...vilket jag var glad att hon gjorde!

Hem till lilla mamma...där var vädret..rätt bra...har varit sol..det mesta av dagen...och rätt skön luft...
Men hösten närmar sig....

 Var skulle vi då åka...ja fick ett fantastiskt tips av Ann-Louise...och det TACKAR jag för...!!
Så vi åkte kustvägen...Hamburgsund...Fjällbacka...och stoppet blev Grebbestad...


 Klart vatten...men tyvärr syns inte fiskstimmet...fniss...

 Målet var först....att fika på Sjögrens i backen...!!
Säger bara det...vilket fik!! Helt fantastiskt!! Inredningen likaså...


 Där serverades även frukost...och måste säga...att det såg precis ut som en hotell frukost!!
 Mackor...kakor...bullar...och bakelser...i mängd...
 För min del...blev det en grov fralla...
 och en ljuvlig brownies...med en smultronsås...och givetvis laktosfritt...!!!
 Efter fika och promenad i Grebbestad...styrde vi kosan till Sport shopen...
 Där köpte jag nya löparskor...denna gången blev det Adidas...är ett tag sedan jag sprang i Adidas...mina nuvarande är Asics...och dom har varit såå bra!

 Köpte även ett par Helly Hansen..
 Efter denna mystur...åkte vi tillbaka till mamma...stannade bara en liten stund...

Måste bara visa mammas "Femöringar" hon tar fröna från blommorna på hösten och sätter dom på våren...så vackra...


 Dom är inte blå...utan möklila...vet inte varför de blev blå...hi hi...
På hemvägen stannade Yohanna och jag på IKEA...där vi åt middag!!

Igår beställde Josefine en elvisp med bunke...så den hämtade jag idag...snabb leverans från NetOnNet...
Slog in den när jag kom hem...


Fantastiska papper...snören..osv...som dom har på IKEA här i stan....!!

När jag varit hemma en stund...kändes änglavingen rätt bra...så jag gav mej ut på en löptur...!! Min tid är iof sig inte på kvällen...utan morgonen...men det gick rätt bra ändå!!

Nu mina vänner...skall jag dra fram en del möbler...för i morgon skall det installeras "fiber" här i lägenheten...

Så i morgon fyller ju min lilla mamma...så hon kommer hit...och då skall vi styra kosan till Lidköping...Rörstrands...Läckö...och Spiken!

Så nu önskar jag er alla...en fortsatt ljuvlig kväll!!

Var rädda om er och varandra!! Kram/Annika


3 kommentarer:

  1. Vilken härlig dag du/ni fick! "Tur" att du trotsade det onda... önskar dig en fin dag även imorgon, vännen!
    Kram /Maria

    SvaraRadera
  2. Vilken tur att ni kom ut på tur=) Det är så vackert i de där trakterna. Och vilket fikaställe!
    Kram,
    Regina

    SvaraRadera
  3. Tack du för fint inlägg,ja du ger dej inte heller har jag förstått:) Tack för dina fina ord på INSTAGRAM gumman ♥ Åh jag lovar att hålla mej ajour om mitt läge,just nu får jag insulin för mina sockervärden:( Åh ska du till min stad då i morron...Hoppas ni hittar mycket fint♥ Kram Gunilla...Grattis lilla mamma♥

    SvaraRadera

Är så glad och tacksam, att just DU, vill lämna en kommentar hos mej!!
Du skall veta att det värmer och jag blir så oerhört glad!!
Kram Annika