torsdag 1 augusti 2013

Detta med sömn.....!!!

Hej hopp...på er!!!

Hoppas ni njuter och har det bra!!
Kanske letar du just nu...efter det där lilla guldkornet...eller ljusglimten...!! Den finns där...Jag vet det...fast ibland kan man få leta lite!!

Idag har det varit mestadels soligt...varmt...men som vanligt...Blåst!

I morse vaknade jag...03.30...kan bara säga det....dagen blir väääldigt lång!
Gick inte att somna om...gick upp...drack lite vatten...förundrades över grannar...som var vakna och såg på tv...
04.30...kom tidningen..har Bohusläningen nu ett par månader...slutade med GP...för jag tycker att den har blivit så tunn...och inte så mycket intressant längre att läsa!
Tja...sedan blev det frukost...så när andra säkert vaknade och gick upp...då var jag redan klar...!

Varför är det då så svårt att sova...?? Har ju som jag berättat tidigare en effektiv sömn på nätterna på ungf 2-3 tim.
Det är varmt i sängen...av och på med täcket...vända kudden säkerttusengångerfördenärförvarm!
Ont i nacken...och axlarna..ja ja...kan bara säga såhär!! Vilken tur att jag inte jobbar!!

Hur som helst..pigg..nöjd och glad...gick jag upp....!

Vad har jag då hittat på idag!
Jo...jag har varit hemma hos Anki i hennes nya lägenhet...så mysigt...! Litet...javisst...men hon kan konsten att göra det mysigt.. runt omkring sig!

Blev bjuden på kaffe och en underbar kaka med vaniljsås! Tackar för det!!

Efter fikat...bestämde vi att vi skulle gå en sväng på stan...vi gick via Norra kyrkogården...jag brukar springa förbi den ibland..men jag hade ingen aning om att den var så stor!
Ibland kan det faktiskt vara riktigt rogivande att gå på en kyrkogård! Där fanns en del gamla stenar...och alla dessa titlar som en del har på sina stenar....!

Sen gick vi till torget...och matmarknaden...insöp alla dofter...bara så mysigt!!

För en stund sedan kom Lisa hit...på fika. Hon hade köpt med kaffebröd..bara så gott!

Nu har jag som vanligt landat i soffan...och skall sitta här en stund....
Så mina vänner...jag önskar er alla...en fortsatt ljuvlig kväll!!

Kryp upp i soffan...tag fram din bok...Tänk..nu har du skrivit Ditt Livs historia.. i sju månader!! Tiden går så fort...och jag hoppas att du skrivit och bevarat massor..under dessa månader!
För som DU redan vet...det gäller ju att leva i Nuet...blicka inte bakåt...utan se framåt..och tänk på...så mycket underbart som just ditt LIV har att erbjuda!

Men Kom ihåg!! Ditt Liv..blir vad DU gör det till...för det är just DU och ingen annan...som skall forma och LEVA Ditt Liv!!

Var rädda om er och varandra!! Kram/Annika




4 kommentarer:

  1. Jobbigt att du inte får sova mera !!!Låter som en helt magisk och underbar dag.Ha en skön kväll goa vännen .Kramar Rita ♥

    SvaraRadera
  2. Hej vännen!

    Ja du...sömn det kan vara ett kapitel för sig. Jag har också svårt att sova.Ibland är det svårt att somna och ibland somnar jag gott och vaknar efter ett par timmar och sen är det omöjligt att somna om. Eller så somnar jag om en stund innan det är dags att gå upp och är helt slut när klockan ringer. Hopplöst ibland.
    Hos mig har det också varit en solig härlig dag men med blåst här med.

    Må så gott

    Kram Karin

    SvaraRadera
  3. Somnade klockan 06.00 i morse och sov till 10.00 och jag är inte trött ännu, så hur det ska gå i natt, det vete tusan.....fast man är ju eländigt trött när man ligger där och inte kan somna...märkligt!
    Kramar och sov gott!

    SvaraRadera
  4. Jaa jag håller med dej Annika! Denna sömn som var såå bra vid tonåren:)) Usch o fy,för varmt är det nu både täcken o kuddar! Ja du fick en härlig dag ändå.Konstigt vad man klarar sig bra ändå på lite sömn.Ha det gott idag också nu...Strålande väder minsann...Kraaam Gunilla

    SvaraRadera

Är så glad och tacksam, att just DU, vill lämna en kommentar hos mej!!
Du skall veta att det värmer och jag blir så oerhört glad!!
Kram Annika