fredag 26 juli 2013

Oväder.....och Ljuvliga dagar...!!!

Go kväll!!!

Måste bara börja med ovädret vi hade i onsdags eftermiddag...kväll..och natten till igår!!
Vet nästan aldrig...att jag upplevt ngt liknande!
Inte nog med att det regnade...det åskade och blixtrade..under FLERA timmar. Var hemma hos min vän på onsdag kväll..och det var som om vi hade en lampa på 100w i vardagsrummet...det blixtrade runt om..!

När jag tidigare bodde i hus...var jag så rädd för åskan..men nu när jag bor i lägenhet..går det bra! På ngt sätt...har jag lyckats att Inte överföra min rädsla till mina döttrar....vilket jag är glad över!

Men nog om ovädret!!

I går morse..var jag ute och sprang en sväng...riktigt skönt..och en underbar luft!
Sedan skulle Yohanna och jag varit och solat...men av det blev det ingenting...för det var ju mulet...men Varmt!!
Så jag hämtade henne...och vi åkte till Strandgatan i Trollhättan...så mysigt...

 Åt en god macka....

 olika båtar passerade...tyvärr så mulet..




När jag sedan kom hem...gick jag till Yerba...och där mötte jag upp Ann-Louise...vi satt ute och njöt av det varma vädret!
Hem...bytte kläder och sedan gick jag ner på stan igen...vi har Uddevallakalaset här i stan...som är från Tors-Lörd.
Mötte upp min vän och ett par vänner till honom, på en uteservering...så där satt vi en stund. Så mysigt...och såå mycket folk på stan!
Efter det...gick vi hem till min vän...där vi satt på balkongen...och pratade hela kvällen!

I dag har varit sol och soldis...och VARMT!

Lilla mamma kom på förmiddagen...och även Josefine ...så vi åkte till Slusscaféet och fikade..Mysigt...!!



 Men till och med jag...tyckte det var varmt! Vi kikade även på när båtarna slussades...och tänka sig...Josefine fick med mej upp på en liten utsiktsplats...som jag vägrat tidigare...för att jag är såå höjdrädd!! Ändå..är inte detta högt...men gissa om jag var stolt!!!

Sen  har mor och jag varit på stan...ätit en Langos..så gott....



 Blev så törstiga...så då blev det en öl...på Mortens....
Efter det...fika på Lejas....hem bytte kläder...ner på stan igen...och då blev det en glass på Lejas..även A-L och hennes man kom dit och gjorde oss sällskap!

Tja mina vänner detta var ungf vad jag gjort nu ett par dagar!

Nu önskar jag er alla..en riktigt God Natt...och jag hoppas att natten är snäll mot er!!!
I morgon skall jag kika in på era bloggar...och se vad ni haft för er..!!



Var rädda om er och varandra!!! Kram/Annika

2 kommentarer:

  1. Klart orkidén får vara med, den är ju så otroligt söt och det verkar vara en jättebra plats för den där, jag ser den när jag sitter vid bordet! Då får jag bra vibbar.

    Ja, vilket långt åskväder, det ville ju liksom inte ta slut. Jag är inte rädd för åskan så där, men jag vill inte vara ute och gå eller på sjön när det åskar. Men visst, den har slagit ner här hos oss så vi har en massa anordningar så att det inte ska hända igen.

    Vilka härliga dagar du haft! Mysigt.

    Kramar

    SvaraRadera
  2. Låter som du haft en trevlig tid. Den där första smörgåsen du åt (hihi!) såg mystisk ut. Vad var det på den?
    Ja, vi har klarat oss från både skyfall och åska, och det är skönt. Men varmt har det varit och den värmen gillar jag inte.
    Hoppas du får en riktigt fin helg.
    Kram Elzie

    SvaraRadera

Är så glad och tacksam, att just DU, vill lämna en kommentar hos mej!!
Du skall veta att det värmer och jag blir så oerhört glad!!
Kram Annika