onsdag 10 juli 2013

Lokalbedövning....!!!

Men Hej igen...!!
Inte vanligt med två inlägg...samma dag!

Var så skönt att lämna oljudet här hemma...förut!!
När jag kom hem till Lisa..vankades det frukost...så det blev min andra...:)

Sen har jag varit på vårdcent...fått B12-sprutan...och träffat läkaren för...min nacke...axlar och ljumske.
Säger då det...denna kropp...ha ha...
Undra om ngn skulle vilja byta...?? Kan ju höra mej för...nej skämt åsido...!!

Ljumsken har ev med höften...och då givetvis..artros att göra...blev undersökt för att konstatera att det bl a inte var ett bråck...

Sen var det då...axlar och nacke....!
Skall äta Panodil...full dos i två veckor...det har gjorts studier på detta...med gott resultat! Alltså..kroppen slappnar av då...och får liiite vila från värken!

Inte nog med det...fick lokalbedövning...på dom mest onda ställena i axlarna....behöver jag säga...att det gjorde ONT!!!
Distriktssköt...som skulle ge mej B12 kom in i rummet..när jag fick första....så hon satte sig på en stol bredvid...och sa...krama mina händer...!
Är sällan mina tårar rinner...men kan säga...att det gjorde dom lite...!

Varför fick jag lokalbed...då?
Jo för att kunna slappna av lite...och kunna röra huvudet lite bättre!
Sen är det träning...det jag nu kan göra...för att tänja ut musklerna..så att jag blir lite rörligare!!
Inte behöva vrida hela kroppen om jag skall titta åt sidan...utan kunna vrida "bara" huvudet ist!

Efter detta åkte jag till Shell...köpte kaffe och en nybakad kanelbulle...som jag verkligen njöt av...


 Tänk...att det kan vara så gott...trots att man sitter på Shells parkering...!!

Nu mina vänner...skall jag fixa lite här hemma....!

Önskar er alla..igen!! En fortsatt mysig dag!!!



(lånad från nätet)

Var rädda om er och varandra!! Kram/Annika

5 kommentarer:

  1. Hej vännen!

    Hoppas du får lite lindring i din värkand kropp nu. Inget vidare att ha så ont hela tiden.
    Kaffe och bulle från macken är inte fy skam det heller. Riktigt gott minsann.

    Ha det gott.

    Kram Karin

    SvaraRadera
  2. Men vännen, vad du måste ha det tufft! Och aldrig att du klagar...
    Förstår att du njöt av ditt fika efter den genomgången...
    Kram och ha det fint!
    /Maria

    SvaraRadera
  3. Hej på dej !
    Hoppas det hjälper i a f men skumt om det gjorde så on. Jag var sammanträffande nog också och fick lokalbedövning i axeln och en himla massa kortison efter det i förrgår . Har fått det mot värk ett antal gånger både före och efter operationerna och det har inte gjort speciellt ont nån gång. Rätt in i axellederna och under "taket " både där jag har bicepssenor och på den sidan där den är avklippt. Det enda är att det spänner när allt kortisonet ska sprutas in. Måste bero på läkaren som inte hittar rätt. Ha de gott och hoppas vädret är bättre hos dej,
    här blev det höst igen efter ett par fina dagar. Tur att det inte är semester än :-)))
    Kram Bittan

    SvaraRadera
  4. Kikar in för en liten sommarhälsning :)
    Ååå såå tråkigt med din värk...ja jag vet ju hur det är :(

    Önskar dig fortsatt vackra och njutbara sommardagar UTAN alltför mycket värk ...vännen!

    Kram Lollo♥

    SvaraRadera
  5. Huh, ja, ont är inte det minsta trevligt och du har så mycket, det kan göra den gladaste ledsen. Jag har ont i nacke och axlar just nu. Bra recept där, jag ska köra Panodil jag också så får vi se.
    Agneta kram

    SvaraRadera

Är så glad och tacksam, att just DU, vill lämna en kommentar hos mej!!
Du skall veta att det värmer och jag blir så oerhört glad!!
Kram Annika