måndag 22 juli 2013

Hunnebostrand - Smögen...när sommaren är som bäst!!!

Hej på er!

Var ett par dagar sedan jag satt vid datorn...vem kan väl sitta inne...när solen gassar..och det är sååå varmt och skönt!!
Vilken sommar..helt ljuvlig...är dessa dagar och kvällar man bevarar i minnet...och tar fram..när höstmörkret sänker sig!!

Vad har jag då hittat på dessa dagar...??

Jo i lördags hade Yohanna och jag en ljuvlig dag på Mollön...varmt och skönt..!! Även Josefine och Niklas kom dit...säger bara det...vilken gåva jag fått..med två underbara döttrar...och två underbara respektive!
Lina var tyvärr inte med, för hon jobbade!

När vi sedan åkte hem...tänkte jag...Nej skall inte gå in och sätta mej...skickade ett sms till lilla mamma...som gärna ville ha besök...sagt och gjort...jag åkte dit!

Fikade när jag kom dit...sen gick vi en skön promenad i samhället....



 Tänk, att gamla badhuset har blivit en restaurang! Här sommarjobbade jag ..flera somrar..när det var badhus alltså...



 Denna lilla ö..är vid inloppet till Hunnebostrand....


 Gott att det finns laktosfri glass....




När vi sen kom hem från promenaden..blev det macka och cider...

 Söndagen startade vi  på altanen...

 Där vi åt frukost..

 Efter frukosten åkte vi till Smögen...var där redan vid 10...och då var det ganska lugnt


Fika..gjorde vi...
 På Skäret....

Efter fikat..blev det en promenad längst med bryggan...






Smyghålet...kallas denna in och utfart..för båtar...


Efter promenaden..behövde fötterna ett kallt bad....!!


 Söndagsmiddagen...avnjöt vi i skuggan...

 Bestämde mej..för att vara kvar ytterligare en natt...så då blev det vin till maten...!!

 Lilla mamma gjorde en underbar paj...med rabarber och jordgubbar...mmm...sååå god..!!


I morse...gick vi upp tidigt...åt frukost och sedan åkte jag hem...
Haft såå underbara dagar på kusten!!!

När jag kom hem i morse..plockade jag in mina saker....


 Fick äntligen tag på denna almanacka..på Smögen...

Efter att jag plockat upp mina saker...åkte jag hem till Boel..och där blev det frukost nummer två! Jag hade med färska frallor..bara så gott!!
Sen har jag tvättat..och suttit lite på balkongen...och nu skall jag strax gå och stryka...!

Så mina vänner nu önskar jag er alla..en fortsatt ljuvlig måndag!!

 Glöm aldrig dom orden...för jag är övertygad om...att just DU är en...!!!



Var rädda om er och varandra!! Kram/Annika










3 kommentarer:

  1. Vilka vackra miljöer du har runt omkring dig. Vilka toppendagar! Du kan konsten att njuta här och nu...inte alla förunnat:) En ängel är DU också!

    KRAM Helena

    SvaraRadera
  2. Ååå vilka fina bilder och jag känner igen nästan allt, så klart! Det är fantastiskt att få bo så fint som vi gör med allt detta nära, bara en sväng med bilen och så är man där.

    Vilken god mat du får hos din mamma, det ser riktigt gott ut! Jag blir hungrig.

    I morgon kommer bloggerska hit och sen ska vi hjälpa till med takbyte, fast för min del blir det nog mest att leka med flickorna.

    Om du åker till Torreby igen så vinka till mig, dr jag lider i värmen med barnen!!!!

    Sen när det är över och det blir lite svalare känner jag att det är dags för U-a fika....?!

    Kramar

    SvaraRadera
  3. Åh så mysiga bilder Annika:)) Jaa vilket härligt landskap ni har...visst gör det vackra vädret mycket...idag lämnar vi Strömstad...drar oss mot Hunnebostrand..nåt vandrarhem:)) sååå mysigt.Kram fina du♡Gunilla

    SvaraRadera

Är så glad och tacksam, att just DU, vill lämna en kommentar hos mej!!
Du skall veta att det värmer och jag blir så oerhört glad!!
Kram Annika