lördag 4 maj 2013

Underbar fredag och lördag....!!!

Börjar med...att skicka ett STORT grattis..till Ann-Louise..som fyller år idag!!! Hoppas att du har en underbar dag...!!!

Go kväll på er!!!

Måste ännu en gång..börja med vädret...!! Nu tycker jag att det räcker med BLÅST!!! Undrar bara liiite...hur kan det finnas sååå mycket blåst..och varje dag..??
Nog om detta....!!

Har haft ett par härliga dagar!!

Igår..började morgonen som vanligt...med frukosten...och sedan blev det mysig påtår!!
Efter det hämtade jag Anki vid tåget, och så åkte vi till Torp.
Satt ute på Briggen och fikade! Solen lyste ju..men som det blåste!
Anki är en av mina äldsta vänner..och det är alltid lika mysigt att träffas!!  Så Tack för en härlig fikastund!!

Efter det kom Josefine en sväng till Torp...vi gick och kikade lite i affärer.

När jag var på hemväg..fick jag bara ett infall...ringde min lilla mamma..och frågade om hon ville ha besök?!
Det ville hon...!!
Så jag åkte till kusten igår...och sov över där tills idag!

Efter frukosten i morse..åkte vi på en liten roadtripp....
Den startade på Sollidens handelsträdgård....

 Apelsiner.....

 Pelargoner....

 Citroner...

 Orkidéer....


Hortensior.....




 Mina favoriter...Kallor....





Sen åkte vi vidare till Smögen...

 Ganska tomt på bryggan...vilket jag förstår..men tänk om drygt en månad...då är det förhoppningsvis..flera människor här...!!!

 Fikade gjorde vi på Skäret...







Husen ligger så tätt...och det är lite trångt..här och var...


 Sedan fortsatte vi vår roadtripp...och när vi sedan kom hem till lilla mamma igen..åt vi middag...och jag fick den efterrätt...som jag älskar mest!!!
Torkad frukt som kokas..såsen blir söt och simmig...och till det vispad grädde...mmmm


 Efter avslutad middag samt kaffe...åkte jag hemåt igen...!
Men på hemvägen, stannade jag till... och fick en kopp kaffe hos Josefine.

Så  mina vänner..nu sitter jag och slappar i soffan...och kikar lite på tv...

Jag önskar er alla...en god natt...och hoppas att natten skall vara snäll mot er...!!



Var rädda om er och varandra!! Kram/Annika

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Är så glad och tacksam, att just DU, vill lämna en kommentar hos mej!!
Du skall veta att det värmer och jag blir så oerhört glad!!
Kram Annika