måndag 14 januari 2013

Veckans första dag...Måndag...!!

God morgon på er...!!
Ja då var det måndag igen..och tänk, det är redan mitten på Januari...:)

Om vädret..säger jag så här...!! Jag tror att någon däruppe..bara har gett oss..en färg!! Jag har sagt det förr...och säger det igen..GRÅTT!!

Tur att jag är positiv av börden...och tycker att varje dag är fantastisk..annars vet jag inte vad som hade hänt!! Man behöver ju iaf liiite sol ibland!!

Varit uppe tidigt och tvättat...och nu sitter jag här i soffan med en kopp kaffe och bara njuter!!

Om en stund..skall jag träffa Yohanna på Yerba..och så blir det en fika där...mys!!!
Efter det skall jag handla lite..för min vän kommer hit i eftermiddag...så skall vi äta middag ihop.

Sen vad som händer resten av dagen eller kvällen..är ett oskrivet blad..men det brukar ge sig..vad som händer!!

Men vet ni vad..nu när jag tittar ut...så singlar stora..om än få..snöflingor ner...!!

Måste då berätta...som jag gjort förr...men tycker det är så gulligt!!

När vi bodde i Ljungskile..så hade vi en golden retriver..som hette Snobben....
Första vintern som han var borta...så gick jag i samhället med mina döttrar...kan tro att Yohanna var tre och Josefine två år...och det snöade ganska mycket...då tittar Yohanna upp mot himlen och så säger hon...
" Mamma...det är Snobben, som sitter i himlen och klipper sig "
Ja du kära Yohanna...vid detta laget..så har vår älskade Snobben..varit nakenhund i många år...!!!

Nu mina vänner..önskar jag er alla..en fortsatt underbar dag!!

Du vet väl om..att just DU är värdefull för såå många..och tänk.. DU är älskad för precis, just den DU är!!
Kom även ihåg..att berätta för någon.. som står dej nära...att han/hon är värdefull för just DEJ!!

Var rädda om er och varandra!! Kram/Annika

5 kommentarer:

  1. Såå sött tänk vad barnen kan få till det och tänk vad roligt det är när man kommer ihåg långt senare vad de sa....
    Grått här också idag men skönt ändå för det var vindstilla :)
    Ha det gott min vän
    Ann-Louisekram

    SvaraRadera
  2. Här snöar det också men det är fint när det snöar fast nu längtar jag till våren..
    Ha en bra dag. Kram Veronica.

    SvaraRadera
  3. Tjihi...det var gulligt sagt av Yohanna:)) Barnen är ju för goa! Ja men visst gör det mycket att det kommer lite som ljuser upp det lite! Här har solen varit framme i eftermiddag minsann:) Ha det nu så himla gött Annika! Kraam Gunilla

    SvaraRadera
  4. Så fina bilderna på dig och din dotter var och dom andra bilderna också. Vilket långt vackert hår du hade!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  5. Å vad söt tänkt av dottern, ja tänk vad man saknar sina husdjur, jag kan ibland höra Ebba skälla fast hon varit borta i 5 år! Nu snöar det här hos mig, har kommit ca 5-6 cm under natten! Ha nu en skön dag med nära å kära! Kram Iréne

    SvaraRadera

Är så glad och tacksam, att just DU, vill lämna en kommentar hos mej!!
Du skall veta att det värmer och jag blir så oerhört glad!!
Kram Annika