måndag 21 januari 2013

Gokväll på er...!!

Kall och mulen dag..även om det inte varit mera än .4c..så har det blåst...och mot den kylan kan man knappt klä sig!

Vaknade 05.40 i morse...av att det lät som om någon städade i trapphuset...hördes som om, när man slår emot dörrarna med en mopp av ngt slag.
Men låg kvar och tänkte...det är inte möjligt att någon städar så tidigt! Gick hur som helst upp..tittade ut genom fönstret, och mycke riktigt visst var det lokalvårdaren som höll på!!
Jag är så tacksam och glad att trapphuset städas och hålls rent..men kanske..kanske inte bli väckt av slammret 05.40!
Normalt sett städas det runt 08.00..ja ja..han hade nog annat för sig resten av dagen...!! I-lands problem egentligen..fniss....

Åt frukost tidigt..redan 06.00...lite senare på morgonen hade jag kaffebesök...mysigt!!

Hämtade älskade Yohanna vid 09.00..så åkte vi till IKEA, var ju där tidigt så vi började med frukost där...min andra då!!
Handlade lite ljus osv...sedan åkte vi vidare till Bäckebols köpcentrum...handlade bl a lite mat.
Efter det..åkte vi hemåt..men tog vägen förbi Torp..kikade lite i affärerna där..och sedan avslutade vi med att äta på Mc Donalds.
Smidigt och lätt...är väldigt sällan jag äter snabbmat ..och gör jag det... blir det fiskburgare!

Säger...Tack älskade Yohanna..för en så mysig dag..!!!!

Nu har jag pysslat lite här hemma...så nu blir det kaffe och soffhäng...

Skall se Top model Sverige i kväll..jag hade ju förmånen att få vara med Josefine i Gbg, när castingen var där. Hon gick sedan vidare, men gjorde ett eget val, och hoppade av..vilket jag tror och är helt övertygad om..att hon gjorde rätt i!!

Efter det skall jag se Game of Thrones, så det blir helt klart en tv-kväll här!!

Nu mina vänner, önskar jag er alla...en fortsatt mysig kväll...!!

Kryp upp i soffan...dra en filt runt dej, drick en kopp kaffe eller te..läs en god bok..eller titta lite på tv...och bara njut!!
Det kan DU verkligen unna. dej!! Ibland behöver DU säkert..ladda dina batterier..!!
Så jag säger..." Lev det liv DU älskar...Älska det liv DU lever..."

Var rädda om er och varandra!! Kram/Annika

3 kommentarer:

  1. Det var en morronpigg lokalvårdare ni har där, haha. Ja, så tidigt hade nog ingen fått mig ur sängen - såvida det inte var något riktigt viktigt jag skulle göra sen.
    Sitter här ensam och går igenom bloggarna. Gubben sover än. Är man arbetslös kan man visst sova hur mycket som helst?! Men det blir väl bättre när vårsolen börjar titta in!!
    Ha en fin dag.
    Kram Elzie

    SvaraRadera
  2. Visst är det uppskattat att dom städar i svalen men inte så tidigt .Låter som en mysig start på nya veckan.Ha en härlig tisdag med mycket fika och mys som vi gillar .Ha en det bäst goa vännen.Kramar Rita ♥

    SvaraRadera
  3. Hoppas du hade en härlig kväll i soffan. Så mysigt att träffa nära och kära. Fika och umgås.

    Ha en fin dag

    Kram Karin

    SvaraRadera

Är så glad och tacksam, att just DU, vill lämna en kommentar hos mej!!
Du skall veta att det värmer och jag blir så oerhört glad!!
Kram Annika