fredag 25 januari 2013

Fredags morgon...!!!

Godmorgon..mina vänner...!!

Här är en grå..(har ni väl aldrig hört förut...:)..morgon..kallt..ja..ca -10c...
Jag hoppas att det snart kan bli lite mildare...tror att det skall bli plus grader nästa vecka..med nu skall det tydligen..även bli mera snö...
Jag vill INTE..ha mera vinter nu!! Jag vill snart känna, en föraning om vår..ja ja..jag vet..vi är fortfarande i Januari...men jag kan väl få önska, och drömma...:)!!

Morgonen startade som den ofta brukar...med frukost och GP i sängen...underbart!!
Nu har jag bäddat...diskat..och just precis nu..landat i soffan med dator och Nyhetsmorgon på tv...!

Idag blir det träff med Anki på Blomsterkroken..skall bli mysigt.. var några dagar sedan vi sågs..
Vad fredagen sedan.. har att erbjuda...det ger sig...funderar på..om det skall bli en fredag i lugnets tecken...?!
Ja det kanske..ännu en gång..." Ensamheten är fantastisk när man väljer den själv..."!

Jag har det senaste.. haft just det behovet...att vara ensam..ibland på kvällarna!
Hösten har gått i ett rasande tempo...och jag har funnits där..dygnet runt...lite på bekostnad av mej själv...!
Har ju som ni vet...svårt att säga NEJ...och försöker alltid pussla..och göra det bästa av allt...så att alla.. skall vara nöjda!

Men som ni också vet...så var Nyårslöftet till mej själv...att lära mej säga Nej..till vissa saker..som jag inte, själv vill!!
Svårt...javisst..!! Men jag tycker, att jag faktiskt har blivit liite.. duktigare på det...redan! Men vem vet..kanske snart är tillbaka i det gamla igen...och det är ju så..min personlighet är...!!

Nu skall jag gå och fixa till mej...så jag önskar er alla en fantastisk fredag...!!




Var rädda om er och varandra!! Kram/Annika

3 kommentarer:

  1. Låter som en fab fredag.Bara älskar dessa underbara fredagarna.Inte alltid så lätt att säja nej.Önskar dej en mysig fredag underbara du .Massor av kramar Rita ♥

    SvaraRadera
  2. Hej Annikavännen ♥ Nu har JAG varit hos frissan ja! Åh jag tycker om den höga luften o rimfrosten på trä'na.fast det behöver ju inte vara 15-* Jag ska varva ner efter lite plock här nu,är ju ledig tills näste fredag SKA BLI såå skönt,fast det går fort!! Go fredag på dej ♥ Gunilla

    SvaraRadera
  3. Att säga nej är inte lätt, men ibland, för sin egen överlevnad så måste man, och vet du? när man väl har börjat så går det lättare och lättare för varje gång :O) och det känns så gudomligt skönt efteråt. Trevlig helg! Kramar Katarina.

    SvaraRadera

Är så glad och tacksam, att just DU, vill lämna en kommentar hos mej!!
Du skall veta att det värmer och jag blir så oerhört glad!!
Kram Annika