måndag 6 augusti 2012

Idrottsmän/kvinnor...och lilla jag...!!

Gokväll på er...!!

Säger då det...detta väder....som det har regnat mer eller mindre heela dagen!!

Men hade turen i morse...när jag var ute och sprang..inte en droppe..men kallt...+12c..brr....

Sen efter det...var jag hos sjukgymnasten för uppföljning...tycker att värken blivit ngt bättre...jag kan iaf sträcka armen.. rakt upp...vilket jag inte har kunnat förut!!!

Men är såå stel i Trapezius..( lärt mej vad den muskel heter..idag..)
Den sitter i ryggens övre del..skuldran..och upp i nacken....

Det som gjordes idag...var att han tejpade..hö skuldra..och hö sida av nacken..är en speciell tejp..som man bl a använder på idrottsmän/kvinnor.
Om ni kikat på OS..så har ni kanske sett, att vissa har hudfärgad tejp på vissa delar av kroppen....det är sådan jag har...

Hur som helst..denna skall stärka upp axeln lite...när tejpen sattes dit..gjorde det såå ont.
Men som Mattias sa...det är bara beröring...men min hjärna ..går ju på högvarv..vad det gäller smärta...eftersom jag har fibromyalgi...så minsta lilla...så spelar hjärnan mej ett spratt!!

Efter besöket där...åkte jag och köpte frallor..och så hem till Josefine och åt frukost..såå mysigt!!!
Sen funderade vi på..vad vi skulle hitta på...så vi drog till IKEA....säger bara ett ord REGN!!!
Det vräkte ner...!
Men vi hade det mysigt ändå!!

Nu har jag fixat lite i badrummet..bytt lite färg på bl a handdukar.....

Men nu..skall jag sätta mej i soffan och kika lite på OS.....
Så jag önskar er alla...en fortsatt mysig kväll!!!






Var rädda om er och varandra!! Kram/Annika


5 kommentarer:

  1. Ja, vilket väder. Det har varit så tråkigt idag att det inte ens är charmigt, för det kan det vara ibland, men icke. Fast kanske svampen sätter fart nu, alltid trevligt.

    Så du har fibromyalgi, det låter inte det minsta roligt eller trevligt, bara jobbigt. Och svårt för andra att förstå.

    Har på tv:n nu med OS och letar tejp på deltagarna! Nu ser jag en kulstöterska men hon har talk på halsen!

    Hoppas din tejpning hjälper!

    Kram
    Agneta

    SvaraRadera
  2. Ja du detta väder ! Här var det fint fram till lunch sedan har det regnat och regnat.Hoppas nu att du blir bättre av det sjukgymnastiken gjorde idag.Håller tummarna.Ha nu en skön kväll rara du .Kramar Rita ♥

    SvaraRadera
  3. Önskar dig en härlig morgondag med sol o värme. O att värken släpper i nacknen. Kramar Beijan

    SvaraRadera
  4. Kram till dej Annika från mej..:)..Gunilla

    SvaraRadera
  5. Usch för värk. Hoppas tejpningen hjälper dig att bli bättre. Idag har det verkligen vräkt ner regn igen, en bra dag för att gå på IKEA.

    Ha det gott

    Kram Karin

    SvaraRadera

Är så glad och tacksam, att just DU, vill lämna en kommentar hos mej!!
Du skall veta att det värmer och jag blir så oerhört glad!!
Kram Annika