söndag 15 januari 2012

God söndags förmiddag.....!!!

I dag "segade" jag mej upp vid halv 10....vaknade 03.30...genomsvett...hatar dessa "vallningar" på natten!
Eller inte bara då..utan när jag än får dom.....
Tja..sedan låg jag vaken i ett par timmar..slumrade sedan lite..tills jag gick upp.

Har nu avnjutit frukosten och tittar på Nyhetsmorgon....

Idag är en mulen dag..och ett par minus..ser nästan ut..som om det kan komma lite snö!!

Jag har fått en utmaning...av Gunilla med härliga bloggen "Gunillas ljusglimtar"...jag Tackar för den..och återkommer senare..med svar!!!

Så vad händer denna söndagen då...??
Jo..i eftermiddag..kommer älskade döttrar med sina respektive..på våfflor....!!


Sen ikv..skall Josefine, Niklas och jag gå på bion.."HAMILTON"...skall bli kul att se Persbrandt i en annan tolkning..än i Beck!

Ja mina vänner..det var min söndag i korta drag!!!

Jag önskar er alla en fortsatt underbar söndag!!
Umgås med dina nära och kära..lägg alla måstena åt sidan..iaf..en liten stund...
Livet är för kort..för att bara stressa.. och göra allt som alla förväntar sig att du skall göra! Bryt det idag..ta en fika tillsammans..eller bara var!!
Livet är till för att Levas...Här och Nu!! Var rädda om er och varandra! Kram/Annika

13 kommentarer:

  1. Mysigt med bio...och MP är ju inte fel att titta på...
    Kul att du är med i min utlottning.
    Kram Agneta

    SvaraRadera
  2. Känner igen dina nattliga problem de har börjat kommir hos mig med. Men jag vägrar erkänna att det har med åldern att göra, tror att det har med att jag har börjat träna så jag efter svettas........
    Sonen A var på filmen i fredags och han tyckte den var super bra. Maken och jag får gå till veckan när han kommer hem från jobbet i Norge.

    Kram från en snöig backe i Hälsingland, Cathrine

    SvaraRadera
  3. Hej gumman! Vad kul att du vill anta den utmaningen...Ingen stress med den nu bara.Åh va kul med våfflor,och ännu bättre hamilton.Den SKa jag se,men vet ej när gubben är redo.Han gillar mest svenska filmer på bioduken,jag gillar ju Mikael Persbrandt mycket! berätta sen om den är sevärd. Kram Gunilla

    SvaraRadera
  4. Hej vännen.. åh så smaskigt med våfflor ;) ska bli kul att höra vad du tycker om filmen! här var den full bokad hela helgen,jag var inne o försökte boka..Ha en fin Dag! kramiz Jessica

    SvaraRadera
  5. åååh vad gott med våfflor!!! ser såå smaskigt ut, kanske också skulle ta fram våffeljärnet... ;)

    ha det fin!

    /kräm

    SvaraRadera
  6. Vafler er alltid en slager..)) hadde med meg en stor
    bøtte til sverige forrige helg...og stekte til mine
    svenske venner, og serverte med nugatti på.:)) hehe
    får ikke nugatti i sverige..:) men noe lignende har dere.
    Det falt i smak..i alle fall hos de yngste..rykende varm
    vaffel..litt smør og nugatti..som smelter..nam..))
    nei nå frister du meg .........

    Regner med kvelden på kino blir bra...Persbrandt er jo
    alltid en fryd å se...og Beck har jeg fulgt med på.)

    Ha en fin søndag..))

    Klem

    SvaraRadera
  7. Hej vännen vilken tid har du våfflorna klara då ? Det ser ju så jätte gott ut mmmmm. Va kul att du ska gå på film då hoppas jag vi får höra vad du tycker om den. Ha en underbar söndag med nära o kära kram Beijan

    SvaraRadera
  8. Myssöndag med andra ord.
    Kram Elzie

    SvaraRadera
  9. God afton! :o)

    Vi var på bio igår kväll. Valet stod mellan Hamilton och Någon annanstans i Sverige. Vi valde den senare. Vad jag tyckte om den ska jag berätta senare i min blogg var det tänkt.

    Känner ingen mej om det där med vallningar. Inte trevligt alls! Men man får väl se det som tidens gång kanske....

    Hoppas kvällen är trevlig och filmen bra!

    Må så gott!

    Kram
    Monika

    SvaraRadera
  10. Hoppas att filmen var bra. Det är alltid trevligt att gå på bio tycker jag. Tyvärr måste vi åka till Östersund (10 mil) så det blir inte så ofta.
    Har precis suttit och tittat på bingolotto. Det var en tjej härifrån som var där och fick snurra på miljonhjulet för sin mormors del. Hon kammade hem 250.000. KUL!!!
    Ha en bra vecka. Kramar Katarina :O)

    SvaraRadera
  11. Alltid kul att gå på bio:) Grattis till utmaningen, det ska bli kul att få läsa den sen;)

    Kram Susanne

    SvaraRadera
  12. Hej Mysan..Så härligt med en tur till bion men jag vägrar gilla Herr Persbrandt. Ibland blir jag bara så motvalls. Strunt i de nu. Jag har svettningar från knäna och ner, hahaha. Ja du vad ska man säga. Våfflor är supergott men de måste vara grädde och sylt. Inte dessa slafsiga mjuka med brunost på som i Norge, bläää. Men de har ju lite underlig matkultur. Jag har sovit som en idebjörn i ett halv dygn och nu blir det snart susa till Norge igen. Men vi skrivs ju hjärtat. Ha nu en fin början på veckan..

    Kram Lisa

    SvaraRadera
  13. Jisses jag pratade igår om att jag var sugen på våfflor med hjortronsylt å grädde mmmm......smaskens.

    Ska bli spännande att höra om Du tycker filmen e bra.

    Vallningar jag har haft en liten känning men inte så farligt ännu men pepparpeppar hinner bli värre antar jag.

    Kramar!

    SvaraRadera

Är så glad och tacksam, att just DU, vill lämna en kommentar hos mej!!
Du skall veta att det värmer och jag blir så oerhört glad!!
Kram Annika