torsdag 8 december 2011

Såååå ont........!

Brukar sällan klaga.....men idag har jag varit på vårdcentralen...fått en kortisonspruta i axeln!

Har sååå ont..kan knappt röra armen.....har fått kortison tidigare..men kan inte minnas att det gjorde såå jä...ont!!!!

Har ngn av er..som läser min blogg...fått kortison..och att det har gjort..ont efteråt????

Efter sprutan mötte jag upp bästaste Susanne på Snäckan...såå mysigt!
Dom eldade i kakelugnarna..och man fick verkligen julkänsla!

Blev dagen så fin som jag hade hoppats....??? Varit kallt...lite sol på fm..men sedan grått...och regnat lite.

Nu på eftermiddagen..har Pia varit här på fika. Var ett tag sedan vi sågs...eller kanske 1 vecka...hihi...så vi hade massor att prata om!

Nu har jag satt mej i soffan...och här kommer jag att tillbringa resten av kvällen!

Jag önskar er alla...en fortsatt mysig kväll!!!

Berätta för honom/henne..hur mycket dom betyder för dej....!!! Kura ihop er i soffhörnan...ät och drick ngt gott..mys..njut och bara ha det bra!!! Kram/Annika

5 kommentarer:

  1. Halloj Mysan.. Men hur har du ställt till de nu då..Joo jag har fått kortison många ggr. Och en gång i armen så trodde jag att jag skulle bli galen av smärta efteråt. Om jag nu kan bli värre,,,Nåja de sa att om doktorn är skicklig och träffar rätt så gör det så ont men blir väldigt bra efteråt. Har faktiskt aldrig haft ont just där sen dess..Men annars då hjärtat..allt bra.. Här är det underbart vinterland och alla delar sitter kvar och fungerar ganska bra, hhaaa. Men vad har dom eldar i Snäckan mee, jag dånar vilket ställe alltså. Men du Mysis ha de så gott nu och lova att sköta om dig....

    Kramar Lisa

    SvaraRadera
  2. Nej jag har aldrig fått nån kortisonspruta. Din stackare, hoppas det är bättre nu. Och att du sitter och myser i soffan. Kärlek till dig!
    Kram Pia

    SvaraRadera
  3. Go´kväll min vän :O) tror minsann att du är behov av en styrkekram så kanske det onda försvinner/Katarina :O)

    SvaraRadera
  4. Usch då, inte kul att ha ont!!!! Hoppas det ger med sig, snart!
    Kram!

    SvaraRadera
  5. Har fått kortison allt för många ggr innan jag gjorde mina två axeloperatiner förra året under loppet av ett halvår. Det gör ont oavsett om läkaren träffar rätt eller inte. Sista gången fick jag tre på samma gång, inte skönt precis. Men på mig har de aldrig hjälpt , de skulle bara lindra smärtan tillfälligt vilket de bara gjort de första timmarna efter som hela nacken, axeln och ryggen kändes bedövad. Sen kändes det precis som vanligt och det var bara att fortsätta att knapra morfin och i bästa fall om det räckte citodon. Operationerna har hjälpt mig skapligt.
    Må så gott och hoppas det känns lite bättre idag. Annars får du försöka trösta dig med lite fredagsmys.
    Massor av styrkekramar Bittan

    SvaraRadera

Är så glad och tacksam, att just DU, vill lämna en kommentar hos mej!!
Du skall veta att det värmer och jag blir så oerhört glad!!
Kram Annika