söndag 25 december 2011

Julafton...Förlovning....Juldagen..!!!!

Hej på er alla goa bloggvänner!!!
Har haft en bloggfri dag..så jag har inte läst era bloggar eller vad ni haft för er.
Men jag hoppas av hela mitt hjärta!! Att ni haft en underbar jul!!!

Jag får börja med att berätta lite om Julafton.....

Min lilla mamma och jag åt frukost i lugn och ro...sedan fick jag ett sms..av en överlycklig Josefine...



En underbar förlovningsring..med vita och svarta diamanter!! Behöver jag säga...att hon var överlycklig...:)

Vid 15.00 kom döttrarna med respektive..och då tog vi ett glas champagne...


I år var det ingen Kalle Anka..utan alla umgicks ist!!! Såå skönt...
Sen vid 16.00 åt vi....


 Lite av dukningen...



Sen efter maten hade vi julklappsutdelning......
Måste ha varit snäll..för jultomten hade lämnat klappar även till mej..hihi...

Såå bra saker!! Tackar såå mycket för dessa!!!

Tröjan i framkant..är längre.....såå ljuvlig..säger bara det!! Resteröds trikå..dom kan..:)

Efter julklappsutdeln..var det kaffe och tårta..sen hade vi frågesport..som lilla mamma fixat! Jag vann...och fick en trisslott!! Vann 50 kronor!!
Sen spelade vi ett spel som Josefine vunnit..såå kul...


Min egenhändigt gjorda tårta...docj inte tomtarna...:)
Sedär ja...ni får stå på huvudet...för att se vad det heter..hahaha
Smart Ass...ett spel med massor av fågor..jättekul!!

Ja det var min underbara julafton...2011!!!

Juldagen.....

Vilket väder vi har...orkan och regn...säger då det!!!

En lugn dag...vi åt frukost i lugn och ro i morse...och sedan vid 14.oo kom Yohanna, Lina och Josefine...så vi åt julmatsrester.
Gott men nu känner jag att det räcker med den maten... Är alltid jättegott..men finns inget jag tröttnar så fort på som just julmaten!
När vi ätit fikade vi lite och spelade lite Smart Ass igen!!

Sitter just nu och slappar i soffan..såå mysigt!!

Ikväll kommer Josefine hit på risgrynsgröt...och då gäller det att leta mandeln...skulle haft gröt igår kväll..men vi var sååå mätta så det blev ingen.

Så Tomten fick lite ostkaka inatt ist...sätter annars alltid fram en liten slev och tallrik med gröt..som tomten skall ha på julaftons natten!!!

Nu mina vänner...önskar jag er en fortsatt..underbar juldagskväll!!!

Njut av kvällen..umgås...spela lite spel...se på tv..ät lite gott..och bara ha det bra!!
För som du vet...just detta att umgås..är såå värdefullt!!!
Var rädda om er och varandra!! Kram/Annika

7 kommentarer:

  1. En sådan fantastisk julafton du fick! Härligt och mysigt med förlovning! Leve kärleken!
    Vi hade också en underbart skön avslappnad julafton hemma, bara vi i familjen. Idag fortsätter husbygget ;)
    Ha en fortsatt fin julhelg!
    Kram, kram vännen!
    / Maria

    SvaraRadera
  2. Åh vikken härlig julafton du/ni haft! GRATTIS o salut till förlovningsparet! Å du Tack för titten hos mej..Kram på dej gumman♥ Gunilla

    SvaraRadera
  3. Vilken julklapp :-) Grattis till dem !
    Det är det allra bästa konstaterade precis Darlingen och Moi :att barnen är lyckliga ♥
    Må så gott å ha en god fortsättning.
    Kram Bittan

    SvaraRadera
  4. :O) Skönt med en bloggfridag. Härlig och mysig julafton och juldag. Värme och gemenskap. Du är en livsnjutare Annika. Kram Katarina :O)

    SvaraRadera
  5. Åh vad roligt!!! Hälsa dom söta ungdomarna. kram Annika

    SvaraRadera
  6. Vilken julafton! Och förlovning, så roligt och vilken vacker ring! Svarta diamanter - så läckert, visste inte ens att det fanns, men nu vet jag och jag gillar vad jag såg!
    Niklas Kronvall - jag fick igenkänningsvibbar, är det en ishockeyspelare, eller vad far jag efter......det låter så bekant, namnet!
    Så mycket mat, jaaa, så är det i jultider.
    God fortsättning
    Agneta kram

    som blåser bort idag!

    SvaraRadera
  7. Åååå vad mysigt vilken härlig julafton .Hälsa dom nyförlovade och gratta! Underbara bilder bjuder du på vännen.Ha det gott och god fortsättning på julen .Mys och njut goa vännen.Många kramar Rita ♥

    SvaraRadera

Är så glad och tacksam, att just DU, vill lämna en kommentar hos mej!!
Du skall veta att det värmer och jag blir så oerhört glad!!
Kram Annika