söndag 11 december 2011

3:e advent....


Ja mina vänner..tänk! Då är det redan 3:e advent!!!

Idag har vi en kall..nästan -7c i morse..och ser ut att bli en underbar dag..med SOL!!
Är så skönt..nackdelen är..hihi..att jag ser knappt ut..pga att fönstren är såå smutsiga! Men vad gör det...jag kan ju putsa dom!!!

Idag..har jag tänkt att jag bara skall ta dagen som den kommer!!!
Så skönt..och behöver göra det ibland....men vem vet..vad som händer under dagen..hihi

Nu skall jag ta och baka lite...iaf göra en mjuk pepparkaka....mm..bara doften som sprider sig när man bakar den..är underbar!!!

Jag önskar er alla...en underbar söndag!!!

Ta vara på dagen...lägg måstena åt sidan en stund..umgås ist med dina nära och kära..bjud helt oväntat in till en fika..just detta att bara vara och umgås..är såå bra och nyttigt för själen!!! Livskvalitet..kallar jag det!!!
Var rädda om er och varandra!!!
Kram/Annika

6 kommentarer:

  1. Jättefina ord du själv skrivit här i ditt inlägg. Verkligen tänkvärda och så betydelsefulla. Jag tar också dagen som den kommer och sedan blir det lite adventsfika med barn och barnbarn. Underbart! Tänk vilken rikedom! :o)

    Ha en underbar tredje advent!
    Kram
    Monika

    SvaraRadera
  2. Vilka söta pepparkakisar :O) Ha en skön söndag Annika. Kramar Katarina.

    SvaraRadera
  3. Så rätt så, därför lägger vi alla julmåsten åt sidan och åker och bebisgosar istället :-)
    Idag IGEN !!!! Bäst att passa på .
    Ha en fin dag.
    kram Bittan

    SvaraRadera
  4. Nog har fönsterna blivit smutsiga allt efter allt regnande och blåsande, men som sagt, det är ju bara att putsa om dom!!
    Idag ska vi ha sonen med familj på middag. Skulle haft gubbens dotter med familj här igår men dom blev sjuka. Som det ju brukar vara så här års.
    Hoppas du har en fin söndag du också.
    Kram Elzie

    SvaraRadera
  5. Helt rätt, att bara vara och få njuta av det lilla är ett måste:) Tyvärr är jag förkyld och ligger för ankare, det är inte lika roligt!

    KRAMAR

    SvaraRadera
  6. Hoppas du hade en fin "ta dagen som den kommer-dag" igår! Så mysig bild också! ja, tänk vad tiden går fort du!
    Min mamma bakade ofta just mjuk pepparkaka...kan känna doften ;)
    Ha en fin ny vecka!
    Kram på dig, vännen!

    SvaraRadera

Är så glad och tacksam, att just DU, vill lämna en kommentar hos mej!!
Du skall veta att det värmer och jag blir så oerhört glad!!
Kram Annika