tisdag 18 oktober 2011

Godmorgon på er...!!!

Idag kan jag sjunga Orups låt..." För jag har bara regn hos mej...."
Regn..grått och blåst. Ser att en del av träden snart är helt kala...alla löven är borta!

Men vad spelar vädret egentligen för roll...? När man kan vara inne och mysa..eller om man skall gå ut..så är det ju bara att klä sig efter vädret!

Håller tummarna för älskade Josefine idag!!!! Hon skall på arb intervju. Åhh jag önskar så!!! Att du får jobbet!!!!

Mmm...idag har jag ätit frukost i sängen..är såå gott! Börja dagen i lugn och ro..helt tyst....är såå skönt!

Annars idag..? Skall fixa lite här hemma..sen skall jag åka till faster.
Lilla mamma och jag skall bl a bli bjudna på middag!
För längesedan pratade faster och jag om fiskpudding. Vilket jag tycker är så gott! Men aldrig har gjort..och knappt ätit sen jag var väldigt ung..hihi.

Så då skall hon bjuda på detta idag!!

Fröken Mys..önskar er alla en fortsatt mysig dag!!

Fundera på vad du skall skriva i din bok idag....det är ju dina egna tankar och funderingar..samt minnen som sparas där...
Även om vädret och dagen ser trist ut...plocka fram det där lilla ..lilla guldkornet, och du skall se..att dagen blir mycket lättare!
Kram/Annika

PS..har fått lite frågor om vad jag jobbat med tidigare....



Här är jag.....

3 kommentarer:

  1. Ja, vädret är som det är och kan man få vara inne och mysa så är det helt OK, men uppmuntrande är det inte.
    Fiskpudding är gott och snällt mot magen.
    Och så håller vi tummarna för arbetsintervjun.
    Du har allstå varit polis! Det är hedervärt! Jag tycker om poliser!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  2. Morrn Mysan.. Jag har saknat jag med. Håller såklart tummen för dottern. Så fin du var i uniform. Men jag måste protestera mot fiskpuddingen, det var min barndoms värsta mardröm. Fiskpudding med skirat smör. Jag minns tortyren än, huuu. Men det är säkert nån annan godare variant ni ska få du och lilla mamsen. Här har det blåst så jag har tom hållt i mig i sängen inatt. Trött så ögonen är vinda idag. Men vad gör de. Har tagit en tur på berget med Fjompen nyss. Allt gott till dig idag nu Mysan
    och ta de lugnt på vägen och ät inte för mycket fiskpudding...

    Kramar Lisa

    SvaraRadera
  3. Är du polis gumman?? Det hade jag inte en aning om..Vad trevligt,första gången som jag har kontakt med en kvinnlig polis på "tu man hand" hihihi...Dom ser jag upp till ska du veta!
    Vad kul med blogg igentligen,man träffar massa nya människor att tycka om men man vet inte mycket om varandra ändå.
    Japp nu jag hemkommen från både halv 10 fikan o MAKRILLEN! Jo han är nog så glad ändå att vi två töser hjälper honom med mycket,bröderna blir inte detsamma med tyvärr...Jaa nu ska jag damma till det här hemma lite i störtregnet,sen hämta min make så han slipper cykla när det alldeles hällregnar,för sen förstår du Annika ska han bjuda sin äkta hälft på bio här i staden,Svensson,Svensson..Han avgudar Allan svensson serru.Han vet ,min man när jag behöver uppmuntras lite grann. Kramis på dej Gunilla.Hoppas det går bra för flickan...

    SvaraRadera

Är så glad och tacksam, att just DU, vill lämna en kommentar hos mej!!
Du skall veta att det värmer och jag blir så oerhört glad!!
Kram Annika