måndag 22 augusti 2011

Varmt.....

Godmorgon på er!

När jag gick upp i morse..var det lite grått..regnet hängde i luften....

Tog på mej löparkläderna..långärmad tröja under jackan osv....
Ner i tvättstugen först och la i ett par maskiner..och sedan ut..
Opps...snacka om att det var varmt...sådär fuktig luft..var inte riktigt vad jag väntat mej!
Så..hmm...kan säga såhär..blev liiite varmt!
Nu är det soldis...och varmt....ser egentligen ut..som om det skulle kunna bli lite åska!

Skall strax hoppa in i duschen..sen ta hand om tvätten..och efter det..skall jag träffa bästaste Anki på stan!
Tänk om vi kunde sitta ute och fika...så mysigt!

Annars idag tänkte jag fixa lite här hemma...byta lite gardiner..osv....

Funkar riktigt bra med glasögonen skall ni veta..nu är det ju inte så att jag har dom jämt..(ännu)
Utan har dom lite av och till under dagen!

Igår fick jag en liten tanke...undra om jag skall ha lite "tjej-mingel"..i slutet av september..?!
Kan vara roligt att försöka...samla dom jag umgås med..men ännu så länge är det bara en fundering!!

Fröken Mys...önskar er alla en underbar dag...både till er som jobbar..er som ev skall börja läsa...samt tänker på alla barn och ungdommar som börjar skolan nu!

Barnen som börjar sin första skoldag...och har sett fram emot denna dag så oerhört! Sen blev den dagen och kanske även följande dagar inte riktigt som dom tänkt sig!
Den där fantastiska dagen...som det skall vara..kanske blev en ensam dag..utan vänner och ingen som brydde sig.
Alla dessa barn som på ngt sätt blir utsatta för mobbing..är såå frukansvärt!

Så du som förälder...var lyhörd..fråga barnet mycket..hur det varit osv....
Även om barnet förmodligen inte säger något...såå är det bara DU som förälder som kan göra ngt åt att ditt barn far illa. Ställ krav..på skola och omgivning!

Sen glöm inte!!! Är inte bara i skolan som det sker mobbning!
Var rädd om dina arbetskamrater...kan finnas ngn där som kanske känner sig lite utanför!!!

Var rädda om er och varandra! Kram/Annika


3 kommentarer:

  1. Morrn Mysan..Jo jag vet. Sovit länge,hahaa. Men det tar sig snart. Lilla piggelina som du är. Ja det är viktigt att vårda våra underbara barn ömt och vara lyhörd. Låter väl kanon med tjejgrej. Kör på nu. Ha de bäst ...

    Kramar Lisa

    SvaraRadera
  2. Tassar in och önskar dig en fortsatt fin vecka.
    Kram Britt

    SvaraRadera
  3. Gokväll! här hemkommen från gamla vännen...Alltid kul att träffas.låter ju jätteskoj med tjejmingel,tycker jag du ska göra...Tänkte på det du skrev om mobbing,nää inte bara i skolan nä...På jobben finns det säkert massor sånt...Usch o fy...KRAMAR Gunilla

    SvaraRadera

Är så glad och tacksam, att just DU, vill lämna en kommentar hos mej!!
Du skall veta att det värmer och jag blir så oerhört glad!!
Kram Annika