lördag 27 augusti 2011

Godmorgon......

Konstig natt...varit vaken mera än jag sovit..känns det som...drömt..mardrömmar...bl a..varmt var det också...hmm..Nej, ingen bra natt!!

Men nu har jag varit uppe en stund..avnjutit min frukost...och just nu kikar jag lite på nyhetsmorgon.

Igår var jag hos bästaste Karin och fikade...såå mysigt! Vi satt ute..och det var såå varmt....
Härligt sätt att ladda batterierna...och bara njuta av både vädret och stillheten!!
Är så tacksam, att jag har denna möjligheten att åka dit!!!

Sen igår kväll var jag hos Pia. Satt på hennes underbara balkong...åt kantarellmackor..och drack lite vin..såå härligt!!
Vilken kväll det var..såå varmt..tänk att i slutet på augusti..kunna sitta ute..och inte frysa...underbart!!


 Såå gott...

 Sen började Pia rensa vad hon hade plockat i skogen....

Hmm.....




Är glad....att jag bara fick kantareller...hihi....
Men hon hade en liten svamplektion..för mej....så jag förstår att dom hon plockat är ätliga..men en del...såg inte så ut...:)

Åter till dagen.....
Mulet...regnet hänger i luften...men varmt!! Skall tydligen bli ett riktigt oväder...med klass 1 varning...mycket regn men framförallt åska....

Idag skall jag fixa lite i sovrummet...måste även ta tag i äpplena som ligger och tittar på mej...:)
Göra ngn paj och kaka....

Sen är meningen att jag skall hämta Yohanna när hon slutar och jobba...och vi skall ta en tur till Snäckan...

Fröken Mys...önskar er alla en fantastisk dag!!! Trots oväder...osv....

" En mamma är någon som kan ta plats i alla andras ställe, men vars plats ingen annan kan ta. "

När kvällarna nu blir mörkare..tänk då på..att..."Livet är inte dagarna som passerat...utan det är dagarna du minns"!!!
Var rädda om er och varandra! Kram/Annika

PS...nu blev det kolsvart...känns som det blev natt igen..är övertygad om att nu kommer ovädret...hör redan åskan mullrar en bit bort....

3 kommentarer:

  1. Jag är oxå glad att du bara fick kantareller, hihi... ;)
    Ha en fantastisk lördag!
    Kram / Maria

    SvaraRadera
  2. Åh va fint skrivet om mamma...Stämmer jättebra det! Ja det va många sorter,jag äter bara kantareller o chaminjoner! här har ovädret börjat oxå...Gillar't inte..kramis Gunilla

    SvaraRadera
  3. Åååå vad gott med kantareller.Ha en härlig lördag vännen.Kramar Rita ♥

    SvaraRadera

Är så glad och tacksam, att just DU, vill lämna en kommentar hos mej!!
Du skall veta att det värmer och jag blir så oerhört glad!!
Kram Annika