lördag 2 april 2011

Vilken dag.....

Ibland blir det inte riktigt som man tänkt sig!

På förmiddagen när lilla mamma och jag var påväg till stan...för en fika bl a...ringer min mobtfn.

Det var Yos chef..som undrade om jag kunde hämta Yo...han hade så fruktansvärt ont i sin mage..och var såå blek.

Javisst hämtade Yo...drog först till akuten här..men icke..visste ju iof sig att dom inte tar emot...utan vidare till NÄL. Ringde sjukvårdsuppl.....satt i kö...så vi kom fram till Näl innan jag ens kommit fram, till sjukvårdsuppl.
 Sjukvården av idag!!!

In på akuten...Yo kunde inte stå upprätt...så det blev fart på personalen..in snabbt som tusan.. på ett rum..för bl a provtagning

men SEN VAR DET STOPP!!

Hamnade på ett rum på kirurg akuten..var där 11.30...ja där blev vi kvar....med en dotter som hade jätteont...fick helt plötsligt feber...personal...vad är det? 
El personal fanns det...gott om sköterskor..flera stycken...men läkare...jo en...var så förbannad.....jävlar säger jag!!!!
Sen kom Yos flickvän...hon skällde också....
Yo kunde inte få smärtlindring förrän en läk tittat och klämt på hennes mage...

Så vi var på rummet på akuten 11.30....tja ungf...vid 17.00 kom en läkare....
Efter klämmande och prat...smärtlindring...förmodl blindtarmen.

Sen fick dom fart...gyn unders...för att utesluta ngt där...sen kirurg läk igen...sen upp på avd.....
Där blev hon inlagd.....läkare kom och klämde på magen...han var övertygad om blindtarmen...så dusch...och mera smärtstillande..och seda skulle det göras titthål.
Förhoppningsvis kan dom ta blindtarmen den vägen.

Lina och jag lämnade Näl...21.30...tja det var 10 timmar...guud så arga vi har varit idag!!!

Säger det...sjukvården av idag..är under all kritik!!!

Drar akuten från vårat lasarett här i stan till Näl...vilket absolut inte är byggt för att ha en så stor akutmot....

Nu blir det insändare..kan jag lova...och inte bara det utan en anm till patientombudsmannen också!!!

Skall strax gå och ringa till Näl och höra hur det gått....sedan skall jag försöka...sova en stund......

Görs " bara " titthål och allt går bra...får hon förhoppningsvis komma hem redan i morgon!

Önskar er alla en god natt!!! Kram/Annika

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Är så glad och tacksam, att just DU, vill lämna en kommentar hos mej!!
Du skall veta att det värmer och jag blir så oerhört glad!!
Kram Annika