söndag 20 februari 2011

Underbart, med sol! När jag stod mot husväggen tidigare idag..kände jag hur solen värmde! Tänk att det kan vara såå underbart!

Anki varit här på fika, och så även Yo.

Så kommer då även dessa koppar till användning ibland. Har också varit min mormors. Tänk egentligen vilken smart lösning...kopp, fat och assiett i ett.


 Så var det då äpplekakan...den är så enkel och lätt att göra!


 


Gör så här:

Smörj och bröa en pajform.

2 ägg
1 1/2 dl socker
1 1/2 dl vetemjöl

Vispa ägg och socker, blanda sedan ner mjölet. Häll smeten i formen.
Skala och skiva äpplena och lägg över smeten, hyvla över margarin.
Pudra sedan över kanel, samt pärlsocker.
In i mitten av ugnen i 175C

Jag serverade denna kaka med laktosgrädde utrörd med lite laktos glass med vaniljsmak.
Mmm...så gott!

All mat samt alla bakverk oavsett om det är bröd, kakor, tårtor..el vad det är. Så använder jag bara laktos fritt. Det är iof sig en självklarhet, eftersom jag är laktosintolerant.

Efter fikat åkte Yo och jag en sväng till Torp, där sammanstrålade vi en snabbis med Josefine. Vi bytte bil hon och jag..fläkten i hennes bil har lagt av...och då har hon ingen värme i bilen. Kan ju vara skönt att ha nu..när det är så kallt!
Önskar er alla en fortsatt underbar söndag, och var rädda om er! Kram/Annika


1 kommentar:

  1. Hej håller med det är verkligen kallt. Från +32 till -20 kan man säga är "omslag". Hoppas allt är bra med dig. Jag är redan igång med jobb. Till Alingsås i veckan på utbildning. Tänkte testa något av alla välkända fik där. Ha det så bra. Ses o hörs. Kram Anki

    SvaraRadera

Är så glad och tacksam, att just DU, vill lämna en kommentar hos mej!!
Du skall veta att det värmer och jag blir så oerhört glad!!
Kram Annika