lördag 26 februari 2011

Härliga lördag!

Gokväll!
Har haft fullt upp idag..så därför har det inte blivit något bloggande tidigare!
Så vad har då jag gjort..som inte kunnat slita mej och blogga lite...hihi.

Började morgonen med frukost här tillsammans med bästaste Lisa! Skulle ses vid 10..men vi var så hungriga så det blev frukost tidigare..hon hade med färska frallor..mmm så gott!

Smiter emellan lite med vädret..har varit grått..och ngn plusgrad..men såå fruktansvärt, halt!! Helt otroligt!
Nog om väder och vind!

När Lisa gått hem, tänkte jag..hmm..denna gången skall INTE jästen nästan gå ut utav sig själv...
Så här är resultatet av jästen.....





Blev både kanelbullar och bröd. Känner mej såå duktig!

Mitt under bullbaket ringer min mobtfn...alltid roligt när någon hör av sig som man inte pratat med på länge.Trevligt när vederbörande säger..." Jag ringde egentligen bara för att önska dej en trevlig helg " Lite gulligt faktiskt! Så nu skall vi höras/ses snart igen!


När bullbaket var avslutat, tog jag med några varma bullar och gick hem till Lisa. Alltid trevligt att äta varma kanelbullar och dricka kaffe tillsammans!

När jag kom hem, fortsatte jag att baka, så då blev det matbröd!
Undra var jag har fått denna arbetslust från idag? Kanske ändå kan bero på vädret. Även om det var halt ute..så var luften så skön!

Om en stund blir det färskt bröd..med lite ost och fikonmarmelad, och till det antagligen en kopp kaffe.
Blir en slapparkväll i soffan och lite tv tittande.

Önskar er en fortsatt härlig lördagskväll och var rädda om er! Kram/Annika

1 kommentar:

  1. Va duktig du e :-)
    Så mycket bakat !

    Ha en mysig kväll
    kram Bittan

    SvaraRadera

Är så glad och tacksam, att just DU, vill lämna en kommentar hos mej!!
Du skall veta att det värmer och jag blir så oerhört glad!!
Kram Annika